Header Ads

လုပ္ငန္းခြင္စိတ္ဖိစီးရျခင္းအေၾကာင္း ၇ ခ်က္



လုပ္ငန္းခြင္မွာ စိတ္ဖိစီးရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း (၇) ခ်က္ကို Guest Writer တစ္ဦးျဖစ္သူ ခြန္ေနမွ တင္ျပေပးထားပါတယ္.။ (5 Mins Read)


၁). အလုပ္ကုိအေၾကြးထားျခင္း
တစ္ေန႔ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကုိ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ပဲ ေနာက္တေန႔အထိ သယ္ေဆာင္သြားျခင္းက အလုပ္ေတြပိၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္ ။

၂). မႏုိင္ဝန္ထမ္းျခင္း
မႏုိင္ဝန္ထမ္းျခင္းမွာ ကုိယ္က အလုပ္ကုိေလာဘႀကီးလုိ႔ အလုပ္အမ်ားအျပား လုပ္ေဆာင္ ေနရတာေတြရွိသလုိ ၊ အထက္လူႀကီးက အလုပ္ေတြ ပုံေအာၿပီး ခုိင္းတဲ့ အခါျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြပါ ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိလုပ္မယ့္ အလုပ္ေတြကုိ မႏုိင္ရင္ မႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဖုိ႔ လိုအပ္သလုိ ကုိယ္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အတုိင္းအတာအထိသာလုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ရန္ လိုပါတယ္ ။ ဒီလုိမွမဟုတ္ရင္ မႏုိင္ဝန္ထမ္းရသလုိ အလုပ္ေတြပိၿပီး ကုိယ့္ရဲ ႔ ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းေတြကုိပါ ထိခုိက္ေစပါတယ္ ။

၃). လူမႈေရးကိစၥႏွင့္လုပ္ငန္းခြင္ မခြဲျခားထားျခင္း
လူမႈေရးကိစၥ အရႈပ္အရွင္းေတြကုိ လုပ္ငန္းခြင္အထိသယ္ေဆာင္လာျခင္း ၊
အိမ္တြင္းေရးအဆင္မေျပမႈေတြကုိ လုပ္ငန္းခြင္ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေရာေထြးျခင္း စတဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြက လုပ္ငန္းခြင္ အဆင္မေျပမႈနဲ႔ အတူ စိတ္ဖိစီးမႈ ႏွစ္ဆပိုၿပီး မ်ားေစႏုိင္ပါတယ္ ။

၄). ညဥ္႔နက္သည္အထိ အလြန္အကြ်ံ ႔ေပ်ာ္ပါးျခင္း
လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ အမ်ဳိးသားေတြ အမ်ားဆုံး ႀကဳံေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာပါ ။ ညဥ္႔နက္တဲ့အထိ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေပ်ာ္ပါးၿပီး ေနာက္တေန႔ လုပ္ငန္းခြင့္ဝင္တဲ့အခါ အလုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း ၊ အိပ္ေရးပ်က္ထားတဲ့အတြက္ ဖန္တီးႏုိင္မႈစြမ္းရည္ ေလ်ာ့က်လာျခင္း စတဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြက လုပ္ငန္းခြင္ စိတ္ဖိစီး မႈေတြကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္ ။

၅).မၾကာခဏ ခြင့္ယူျခင္း
ရုံးတက္ခ်ိန္မမွန္ ၊ အပ်က္အကြက္မ်ား မၾကာခဏ ခြင့္ယူျခင္းက မိမိရဲ ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရင္းႏွီးမႈ ေလ်ာ့က်ေစသလုိ ၊ လုပ္ငန္းခြင္ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစဖုိ႔ ခက္ခဲလာေစႏုိင္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ မၾကာခဏ ပ်က္ကြက္ တတ္တဲ့သူေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ အဆင္မေျပမႈေတြနဲ႔အတူ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္ ။

၆). က်န္မာေရး ျပႆနာအနည္းငယ္ရွိေနျခင္း
လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ အလုပ္ လုပ္ကုိင္တဲ့သူေတြဟာ က်န္းမာတက္ၾကြတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနဖုိ႔ အလြန္ကုိအေရးႀကီးပါတယ္ ။ မိမိရဲ ႔က်န္မာေရးကုိ အထူးဂရုစိုက္ဖုိ႔လိုအပ္သလုိ တစ္ကုိယ္ရည္သန္႔ရွင္းေရးရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္ ။ က်န္မာေရး ျပႆနာ ႀကီးႀကီးေသးေသး ၊ အနည္းငယ္ရွိေနတာကလည္း စိတ္မၾကည္လင္မႈႏွင့္အတူ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ စိတ္ဖိစီး မႈကုိ ျဖစ္ေပၚလာေစႏုိင္ပါတယ္ ။

၇). လုပ္ငန္းခြင္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ကေတာက္ကဆရွိျခင္း
ဒါကအေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္ပါ ။ လုပ္ငန္းခြင္ မိတ္ေဆြလုိ႔ေခၚတဲ့ အထက္လူႀကီး ၊ ေအာက္ငယ္သား ၊ ေနရာတူ လုပ္ကုိင္ေနရတဲ့ဝန္ထမ္း အခ်င္းခ်င္း အဆင္မေျပမႈကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္ ။ စိတ္ရွည္သည္းခံၿပီး အေကာင္းျမင္ႏုိင္တဲ့ postive thinking ရွိဖုိ႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္ ။

အထက္အပါ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ (၇) ခ်က္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္
အတူ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္တဲ့ သူေတြ အမ်ားဆုံး ႀကဳံေတြ႔ႏုိင္တဲ့ စိတ္ဖိစီးေစႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္ ။ သတိျပဳ မိရန္အတြက္ ေရးသားေပးလိုက္ရပါတယ္ ။

ခြန္ေန - Khun Nay

No comments