လက္ေတြ ့အသံုးခ် Leadership (ေခါင္းေဆာင္မွဳ)။
လက္ေတြ ့အသံုးခ် Leadership (ေခါင္းေဆာင္မွဳ)။
ဒီေန ့ေတာ့ leader တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့လို ့ရွိလွ်င္ ရွိရမယ့္ တကယ္လည္း လက္ေတြ ့က်တဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့leader leader နဲ ့ေျပာေနၾကတာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ နားလည္မွဳလြဲေနတတ္ပါတယ္။ Leader လို ့ဆိုိလိုက္ယင္ ေနာက္လိုက္ေတြ ရွိမွ leader၊ ကိုယ္က ရာထူးရာခံ ရွိမွ leader လို ့ထင္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ leader ဆိုတာ ဘယ္ ေနရာမွာ မဆို ရွိႏိုင္ပါတယ္။ မိသားစုထဲမွာလဲ ရွိႏိုင္တယ္။ မိသားစု ကို ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့သူက အၾကီးဆံုးသားလည္း ျဖစ္ယင္ ျဖစ္မယ္။ သမီးအလတ္လည္း ျဖစ္ယင္ ျဖစ္မွာပဲ။ ဖခင္ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖစ္ယင္ ျဖစ္မွာပဲ။ သူငယ္ခ်င္းအဖြဲ ့ထဲမွာလည္း leader ရွိႏိုင္တာပဲ။ တစ္ခုခု ဆိုယင္ စုစုစည္းစည္း ဦးေဆာင္ႏိုင္ျပီး လမ္းျပေပးႏိုင္မယ့္သူကို တျခား သူငယ္ခ်င္းေတြက အလိုလို အားကိုး လာၾကမွာပဲ။ အဲ့ဒီလို ပဲ အလုပ္က လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ရာထူးတူတူထဲမွာလဲ ကိုယ္ က leader ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ မွာ အလုပ္မွာ မန္ေနဂ်ာ ရာထူးနဲ ့အထက္မွာ တစ္ေယာက္ ရွိေနေပမယ့္ တကယ့္ leader က ကိုယ့္လုပ္ေဖာ္ကို္င္ဖက္ထဲမွာ ရွိေနႏိုင္တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ မန္ေနဂ်ာကေတာင္ အဲ့ဒီ leader ကို အားကိုးျပီး တျခား ၀န္ထမ္းေတြနဲ ့အဆင္ေျပေျပလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ အကူအညီ ရယူတာမ်ိဳး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု ေျပာျပမယ့္ leadership အရည္အခ်င္းေတြကို ေနာက္လိုက္ငယ္သားေတြ ရွိလာမွ၊ ကိုယ္က မန္ေနဂ်ာၾကီးျဖစ္လာမွ သံုးမယ္လို ့မစဥ္းစားပါနဲ ့။ မိမိ အိမ္မွာလည္း သံုးလို ့ရတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့လည္း သံုးလို ့ရတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ နဲ ့လည္း သံုးလို ့ရတယ္။ ေက်ာင္းမွာလည္း သံုးလို ့ရပါတယ္္။
အိုေက…ဒါဆိုယင္ အဲ့ဒီ အခ်က္ေတြက ဘာေတြလည္း ဆိုတာၾကည့္ၾကရေအာင္။
၁။ ယံုၾကည္မွဳ (Trust)
ပထမဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ယံုၾကည္မွဳပါပဲ။ ေခါင္းေဆာင္နဲ ့အဖြဲ ့၀င္ေတြ ၾကားမွာ ယံုၾကည္မွဳ ရွိရပါမယ္။ ယံုၾကည္မွဳ ဆိုတာ မရွိခဲ့ယင္ ဘယ္လုပ္ငန္းမွ ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဆုိယင္ ဘယ္လို ယံုၾကည္မွဳရေအာင္ တည္ေဆာင္ၾကမလဲ။ ခက္ေတာ့ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေနနဲ ့ရေအာင္ယူမယ္လို ့ယံုၾကည္ခ်က္ရွိယင္ ေအာင္ျမင္မွာပါ။
ပထမဦးဆံုးလုပ္ရမွာကေတာ့ သင့္ရဲ ့ team member ေတြနဲ ့စကားေျပာပါ။ အခ်ိန္ေပးပါ။ သူတို သင့္ အေပၚနားလည္လာေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ သင့္ အေနနဲ ့လည္း သူတို ့အေပၚနားလည္ေအာင္ၾကိဳးစားရပါမယ္။ အလုပ္နဲ ့ပက္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း တိုင္ပင္ ရွင္းျပပါ။ အခက္အခဲ ရွိယင္လဲ အဲ့ဒီအေၾကာင္းကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၾကပါ။ team member ေတြ အေနနဲ ့လုပ္ရမယ့္ အလုပ္အေၾကာင္းကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း နားလည္ သေဘာေပါက္လာယင္ ပိုျပီးလုပ္ရတာ လြယ္ကူလာပါလိမ့္မယ္။
အုပ္စုလိုက္လည္း စကားေျပာေပးပါ။ တစ္ဦးခ်င္းစီကိုလည္း စကားေျပာေပးပါ။ အုပ္စုလိုက္ စကားေျပာတဲ့အခါမွ သတိထားရမွာက လူအမ်ားေရွ ့ မွာ team member တစ္ေယာက္ကို အျပစ္တင္ စကားမဆိုမိပါေစနဲ ့။ တကယ္လို ့ေျပာခ်င္ယင္ တစ္ဦးခ်င္းေခၚေျပာပါ။
Team member ေတြထဲမွာ တစ္ခါတစ္ရံ အမွားလုပ္မိတာရွိပါလိမ့္မယ္။ သင့္ကို လာျပီး အမွား၀န္ခံတဲ့အခါမွ အရမ္းစိတ္တိုသြားတာ၊ ေအာ္လိုက္မိတာေတြ မလုပ္မိပါေစနဲ ့။ အဲ့ဒါဆိုယင္ ေနာက္ပိုင္း သင့္ကို လာျပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာေတာ ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ေသာအခါမွ လူတစ္ေယာက္ရဲ ့အားနည္းခ်က္၊ ထိခိုက္လြယ္တဲ့အခ်က္ေတြကို ေျပာျပီး မဆူပါနဲ ့။ လူအမ်ားေရွ ့မွာလည္း မေျပာမိပါေစနဲ ့။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ သင့္ ရဲ ့ team member ေတြ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနရမယ့္ သင့္ရဲ ့ position က သင့္အေနနဲ ့သူတို ့ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းေစဖို ့လာတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို ့ကို ကူညီျပီး သူတို ့နဲ ့အတူတူလုပ္ကိုင္ျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ဖို ့လာတယ္လို ့ခံယူေနပါေစ။
အဲ့ဒါဆိုယင္ေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္အျပင္ leadership အတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ ေလးစားမွဳ (Respect)ကို ပါ သင္ရရွိပါလိမ့္မယ္။
၂။ေလးစားမွဳ Respect
ကြ်န္ေတာ္ ဟိုတစ္ေန ့က ေရးထားသလိုပါပဲ။ ေလးစားမွဳဆိုတာ လုပ္ယူလို ့မရပါဘူး။ တခ်ိဳ ့တခ်ိဳ ့ေသာ လူေတြက ရာထူးရာခံရလာလို ့ရွိယင္ role နဲ ့respect ကို ပါရေအာင္ အတင္း လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ကိုယ့္ကို ေလးစားလာေအာင္ ကိုယ္ေတာ္တဲ့အခ်က္ေတြကို သိေအာင္ လုပ္တယ္။ ေနရာတကာ ဆရာ၀င္လုပ္တယ္။ အဲ့လိုနဲ ့ပညာဂုဏ္ေမာက္သလို ျဖစ္လာတယ္။ leader မဟုတ္ေတာ့ပဲ ဆရာၾကီးျဖစ္လာတယ္။ ေလးစားမွဳေတာ့ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ကြယ္မွာ ဟားခံရမွဳေတြ ရလာမယ္။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကို ေလးစားမွဳလိုခ်င္ယင္ အယင္ဆံုးကိုယ္ရ့ဲ ့ေလးစားမွဳကို သူတို ့ကို အယင္ ေပးရပါမယ္။ team member ေတြ အားလံုး အသက္အရြယ္၊ ပညာအရည္အခ်င္း မခြဲျခားပဲ ေလးေလးစားစားဆက္ဆံဖုိ ့လိုတယ္။ သူတို ့ရဲ ့လုပ္ရည္ကိုင္ရည္၊ဆံုးျဖတ္မွဳ၊ ေအာင္ျမင္မွဳေတြကို ေလးစားရပါမယ္။ တကယ္လို ့team member ထဲမွာ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ မေဖာ္ျပႏိုင္သူ ရွိပါကလည္း သူလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိလာ ေအာင္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ လြယ္ကူတဲ့ လုပ္ငန္းေလးေတြကို တာ၀န္ေပးပါ။ သူေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ လုပ္လာႏိုင္ယင္ ေလးေလးစားစား ခ်ီးက်ဴးလိုက္ပါ။
ဘယ္ေသာ အခါမွ team member ေတြရဲ ့ေအာင္ျမင္မွဳ ရလဒ္ေတြကို မိမိက ေခါင္းပံုျဖတ္ျပီး မိမိ ေအာင္ျမင္မွဳ မိမိ ရလဒ္ အေနနဲ ့မသံုးလိုက္ပါနဲ ့။ သင့္အေပၚ ေလးစားမွဳ ဘယ္ေသာ အခါမွ ရရွိႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
သင့္ အေနနဲ ့အကူအညီလိုယင္လည္း team member ေတြဆီက ေတာင္းပါ။ အၾကံဥာဏ္ယူပါ။ သူတို ့ေပးတဲ့ အၾကံဥာဏ္ အတိုင္းသင္လုပ္တယ္ဆိုတာကို လည္း သူတို ့သိပါေစ။
ဘယ္ေသာ အခါမွ သင့္ ရဲ ့team member ေတြ နာမည္ပ်က္ေစမယ့္၊ အရွက္ရေစမယ့္ အေၾကာင္းေတြကို မလုပ္မိပါေစနဲ ့။
၃။ ခင္မင္မွဳနဲ ့အလုပ္ခြဲျခားပါ။
တစ္ခါတစ္ရံ သင့္ရဲ ့ team member ေတြထဲမွာ သင္နဲ ့ခင္မင္တဲ့သူ သင့္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာလည္း ခင္မင္မွဳနဲ ့အလုပ္ခြဲျခားပါ။ အျပင္မွာ သူငယ္ခ်င္းေပါင္းတဲ့အခါေပါင္းပါ။
အျပင္မွာ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ အတြင္းသိ အဆင္းသိျဖစ္လို ့ေလးစားခ်င္မွ ေလးစားပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ခြင္ထဲ ေရာက္ယင္ေတာ့ ေလးေလးစားစားဆက္ဆံပါ။ ဘယ္ေတာ့ မွ အျပင္က ကိစၥ ေတြကို အလုပ္ခြင္ထဲ မယူလာပါနဲ ့။ က်န္တဲ့ team member ေတြနဲ ့သာတူညီမွ် ဆက္ဆံပါ။
၄။ အဖြဲ ့အတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးပါ။
အဖြဲ ့၀င္ေတြနဲ ့တြဲလုပ္ရတာကို သင္ ကိုယ္တိုင္ ေက်နပ္မွဳ ရွိပါေစ။ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ ရွိပါေစ။
အေရးၾကီးတာကေတာ့ သင့္ အဖြဲ ့၀င္ေတြကိုလည္း အလုပ္ခြင္မွဳ ေပ်ာ္ရႊင္စြာလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးေပးပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ရမယ္ဆိုလို ့ဟာသေတြေျပာခိုင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္ခြင္ကို စိတ္ပ်က္စရာ ပ်င္းစရာ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခိုင္းတာပါ။ အဖြဲ ့၀င္တိုင္းက မနက္မိုးလင္းတာနဲ ့စိတ္လွဳပ္ရွားစြာနဲ ့လာခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ အလုပ္ခြင္ကို ဖန္တီးပါ။ မိမိ တစ္ရက္ မလာလိုက္လို ့ရွိယင္ ဘာ စိတ္လွဳပ္ရွားဖြယ္ရာေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာေတြ တိုးတက္ဖြယ္ရာေတြ လြတ္သြားမလဲ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး ျဖစ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးပါ။
၅။ လူသား ပီသပါ။
သင္ဆက္ဆံေနရာတာေတြ အားလံုးဟာ စက္ရုပ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားေတြၾကီးပါပဲ။ အဲ့ဒီအတြက္ သင့္ရဲ ့ leadership style က လူသားပီသပါေစ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အခက္အခဲ ေတြ ့ယင္ လူသား တစ္ေယာက္အေနနဲ ့စဥ္းစားပါ။ စက္ရုပ္တစ္ရုပ္လို ့မစဥ္းစားပါနဲ ့။အဲ့ဒါဆိုယင္ ေျဖရွင္းရပိုလြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။
ဥပမာ။ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ ခဏခဏ ရံုးေနာက္က်တယ္ဆိုပါစို ့။ အဲ့ဒီအတြက္ သူ ့ကို ရံုးေနာက္ မက်ေအာင္ အိမ္က ေစာေစာထြက္ပါလို ့မေျပာခင္မွာ ဘာလို ့ေနာက္က်ရတာလဲ ဆိုတာကို အယင္ စံုစမ္းပါ။ ဘာလို ့ေစာေစာ မထြက္ႏိုင္ရတာလဲ ဆိုတဲ ့အေၾကာင္းကို စံုစမး္ပါ။ အိမ္မွာ ကေလးအငယ္ ရွိလို ့လား။ မိဘေတြကို ထမင္းဟင္းခ်က္ေပးခဲ့ရလို ့လား။ အဲ့ဒါေတြ သိျပီး မွ ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲဆိုတာကို စဥ္းစားပါ။
မိမိကုိယ္တိုင္လည္း လူသားဆန္စြာေနပါ။ မိမိ က အမွားလုပ္မိခဲ့ယင္ ၀န္ခံပါ။ ေတာင္းပန္ပါ။ ေတာင္းပန္စကား ဆိုရမွာကို မေၾကာက္ရြံ ့ ပါနဲ ့။ မရွက္ပါနဲ ့။
၆။ အေျပာင္းအလဲကို ကိုင္တြယ္ တတ္ပါေစ။
ဥပမာ အလုပ္ခြင္မွာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခု လုပ္ရမယ္။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ၀န္ထမ္းေတြက အဲ့ဒီအေျပာင္းအလဲကို မၾကိဳက္ဘူး။ အဲ့ဒီအခါမွာ ၀န္ထမ္းထဲက ပဲ အေျပာင္းအလဲကို ၾကိဳက္တဲ့ မိမိနဲ ့သေဘာတူတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ကို ရွာပါ။ ျပီးယင္ သူ တို ့ကို က်န္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို နားလည္လာေအာင္ ေဖ်ာင္းဖ် နားခ်ခိုင္းပါ။ အခ်ိန္လည္းေပးပါ။ အဲ့ဒါဆိုယင္ အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံလာပါလိမ့္မယ္။
ရ။ မိမိ ရာထူးတိုးတက္ျခင္းကို team member ေတြ နားလည္ႏိုင္ပါေစ။
တကယ္လို ့သင့္အေနနဲ ့ ဒီအဖြဲ အစည္းထဲမွာပဲ ရာထူးတိုးတက္သြားတယ္။ ျပီးေတာ ့အယင္တူတူလုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ သူေတြကို ျပန္ျပီး စီမံခန္ ့ခြဲ ရမယ့္ ရာထူးရသြားတယ္။
အဲ့ဒီအခါမွ team member ေတြ ကို သင္ဘာေၾကာင့္ ရာထူးတိုးခံရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ေရြးခ်ယ္ခံရတယ္ဆိုတာကို သိရွိေအာင္လုပ္ေပးပါ။ (မွတ္ခ်က္။ ။ သင္က ေပးကမ္း ေပါင္းသင္းျပီး ရာထူးတက္တာဆိုယင္ေတာ့ သိပ္မလြယ္ပါဘူး)။ သင့္အေနနဲ ့တျခားသူေတြထက္ ေတာ္လို ့စြမ္းေဆာင္ရည္ ရွိလို ့တိုးတက္သြားတာ ဆိုယင္ေတာ့ အဲ့ဒါေတြကို သင့္ team member ေတြ သိပါေစ။ သိပါေစလို ့ေျပာတဲ့အတြက္ သူတို ့ကို ေခၚျပီး ေျပာခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို ့ျမင္လာေအာင္ နားလည္လာေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊ သင့္ရဲ ့အရည္အခ်င္းေတြကို ျပပါ။ အဲ့ဒီအခါဆိုယင္ “ေအာ္..သူက ငါတို ့ထက္ဒီေနရာမွာ ပိုေတာ္လို ့ ပိုျပီးနားလည္လို ့ဒီရာထူးကို ရသြားတာပါလား” ဆိုျပီး နားလည္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ သင့္ရဲ ့စီမံခန္ ့ခြဲမွဳကို လက္ခံလာပါလိမ့္မယ္။ သင့္ကို လည္း သူတို ့ရဲ ့ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ ့လက္ခံလာပါလိမ့္မယ္။ သူတို ့အေနနဲ ့လည္း သင့္ကို စံနမူနာယူျပီး ၾကိဳးစားလာပါလိမ့္မယ္။
၈။ စိတ္ခြန္အား တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေပးပါ။
ဒါကေတာ့ အခက္ဆံုးအပိုင္းပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ ့ team ကို motivate လုပ္ဖို ့ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေပၚက ေျပာခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြကို သင္ေကာင္းေကာင္းလုပ္နာႏိုင္ျပီးဆိုယင္ေတာ့ team ရဲ ့motivation စိတ္ခြန္အားေတြ၊ စိတ္အားထက္သန္မွဳေတြက အလိုလို တက္လာမွာပါ။
လစာတိုးေပးရံုနဲ ့motivate မျဖစ္ပါဘူး။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေ၀ဖန္မွဳေတြေပးပါ၊ Challenge ျဖစ္တဲ့ တာ၀န္ေတြေပးပါ။ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္ယင္ ခ်ီးေျမွာက္ပါ။ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းျပေပးပါ။ သူတို ့ရဲ ့ career path ကို အၾကံေပးပါ။ နားလည္းျပီး ညႊန္ျပေပးပါ။ သူတို ့career path နဲ ့ ကိုက္ညီမယ့္တာ၀န္ေတြ၊ အေတြ ့အၾကံဳေတြ ရရွိႏိုင္ေအာင္ အကူအညီေပး ပံ့ပိုးေပးပါ။ ဒါဆိုယင္ေတာ့ team ရဲ ့ motivate က တတ္လာပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆံုးအၾကံေပးခ်င္တာကေတာ ့ဘယ္ေသာ အခါမွ သူတစ္ပါးရဲ ့ ေနာက္ကြယ္မွာ မေကာင္းေၾကာင္းမေျပာမိပါေစနဲ ့။ Team member အခ်င္းခ်င္းၾကား တစ္ေယာက္မေကာင္းေၾကာင္း ကို ေနာက္တစ္ေယာက္ကို မေျပာမိပါေစနဲ ့။
တကယ္လို ့သင္က အရမ္းကိုေတာ္ျပီး ထက္ျမတ္တဲ့ တက္ၾကြတဲ့သူျဖစ္ေနယင္ သင့္ team member ေတြထဲမွာ ပ်င္းရိတဲ့သူ၊ ေရသာခုိခ်င္သူ ရွိပါက သတိထားပါ။ ထိုသူေတြက သင့္ရဲ ့တက္ၾကြမွဳကို အျပစ္ျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။
ဘယ္ေသာအခါမွ team member ေတြရဲ ့ေအာင္ျမင္မွဳကို ကိုယ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲ မခံစားလိုက္ပါနဲ ့။ တူတူ ညီတူညီမွ် ခံစားၾကပါ။ အခက္အခဲကိုလည္း ညီတူညီမွ် ေ၀ခြဲျပီး တာ၀န္ယူခ်င္စိတ္ ရွိေအာင္ လုပ္ပါ။
Team member ေတြကို ဘယ္ေသာ အခါမွ သံသယ စိတ္နဲ ့မဆက္ဆံပါနဲ ့။ team member ေတြက သင့္ကို ေက်ာသြားမွာ၊ ေက်ာ္တတ္သြားမွာ ဆိုတဲ့ သံသယ စိတ္မထားပါနဲ ့။ ျပီးေတာ့ သူတို ့ကို သင့္ရဲ ့ ျပိဳင္ဖက္တစ္ေယာက္လို မဆက္ဆံပါနဲ ့။ စိတ္ထဲက ျပိဳင္ဖက္အေနနဲ ့သတ္မွတ္ယင္ သတ္မွတ္ထားပါ။ ဒါေပမယ့္ အျပင္ကို ထြက္မလာပါေစနဲ ့။
အဲ့ဒီအတိုင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္ဆိုယင္ေတာ့ သင့္ အေနနဲ ့သင့္ရဲ ့ team ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ ့ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့ leader ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖို ့အရည္အေသြးေတြ ရွိလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
စာဖတ္သူအားလံုး “One Team, One Dream” ဆိုတဲ့ team ေလးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ ့ Team ကို ပဲ ဦးတည္ျပီးေရးသြားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအခ်က္ေတြကို team ကို စီမံရာမွာတင္မကပါဘူး မိမိ မိသားစုထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သံုးလို ့ရပါတယ္၊ အဲ့ဒါဆိုယင္ေတာ့ သင့္အေနနဲ ့မိသားစုထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူငယ္ခ်င္း အုပ္စုေတြထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ leader ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာပါ)
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကိုဟိန္း (Prospect Myanmar)
Nicolas Vanerio ရဲ ့ Practical leadership, bringing theory to reality မွ ကိုးကားထားပါတယ္။
Post a Comment