Header Ads

ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ မိခဲ့ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွဳ အရည္အခ်င္းမ်ား


ဒီၤေန ့leadership ေဆာင္းပါးတစ္ခုကို ဖတ္မိျပီး သေဘာက်လို ့ကိုးကားျပီးေရးမယ္လုပ္တုန္း အေတြးတစ္ခု ၀င္လာမိတယ္။ Leadership မေရးခင္ ကိုယ့္ရဲ  ့ leadership အေပၚနားလည္မွဳနဲ ့ ကုိယ္လက္ေတြ ့က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ Leadership အေၾကာင္းေတြကို ျပန္ျပီး စဥ္းစားမိတယ္။ စဥ္းစားယင္း စဥ္းစားယင္းနဲ ့ ေရးစရာေလးေတြ ေပၚလာတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ မိခဲ့ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွဳ အရည္အခ်င္းမ်ား ဆိုတာေလးကို ေရးျဖစ္သြားတာပါ။
Leadership အေၾကာင္းေရးမိလို ့မင္းက ဘယ္ေလာက္ ကြ်မ္းက်င္လို ့လဲ။ Leadership အရည္အခ်င္း နဲ ့အားလံုးျပည့္စံုရဲ  ့လားလို ့ေမးစရာရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ မကြ်မ္းက်င္ပါဘူး။ အရည္အခ်င္း အားလံုးလဲ မရွိပါဘူး။ ေလ့လာေနဆဲပါ။ ၾကိဳးစားေနဆဲပါ။ ဘယ္ေလာက္ ပဲ ၾကိဳးစားၾကိဳးစား အားလံုးျပည္စံုျပီဆိုတာေတာ့  ျဖစ္လာမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ လူ ဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခု မဟုတ္ တစ္ခုေတာ့ ရွိဦးမွာပါပဲေလ။
ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ ရတဲ့ leadership မွားယြင္းမွဳေတြ၊ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ အရာေလးေတြ၊ အနည္း ငယ္ နားလည္လာခဲ့တဲ့ သေဘာတရားေလးေတြကို မွ်ေ၀ခ်င္တဲ့ သေဘာထားသက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ကြ်န္ေတာ္ INGO field မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ၇ ႏွစ္တာ သက္တမ္း အတြင္း ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ေရာက္တဲ့အခါ မွာ ကိုယ့္ထက္ငယ္တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ၀င္လာတဲ့အတြက္ ကိုယ္က နည္းနည္း စီနီယာေနရာကိုေရာက္လာတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေပ်ာ္တာေပ့ါ။ ငါ ့ခိုင္းဖို ့လူေရာက္လာျပီ။ ခိုင္းရေတာ့မယ္။ ဆရာလုပ္ရေတာ့မယ္ဆိုျပီး စိတ္ကူးတာေပ့ါ။ စိတ္ကူးတဲ့အတိုင္းလဲ ခိုင္းခဲ့တယ္။ ဆရာလုပ္ခဲ့တယ္။ နားမလည္ေပးခဲ့ဘူး။ ကိုယ့္ကို ကိုယ္လည္း ျပန္ျပီး မသံုးသပ္ခဲ့ပါဘူး။ (အဲ့ဒီအတြက္ အားလံုးကို ဒီကပဲ ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္)
ဒါေပမယ့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ ထပ္ၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ leadership ဆိုတဲ့အသံုးအႏွဳန္းေခါင္းထဲ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ ရဲ  ့ ဆရာအရင္းတစ္ေယာက္ကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို စတင္ျပီး လမ္းညႊန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မွားေနတာ ရွိယင္ ေထာက္ျပေပးခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကြ်န္ေတာ့္ ရာထူးတိုးျပီး  အျခားျမိဳ ့တစ္ျမိဳ ့မွာ ရွိတဲ့ ရံုးကို ေျပာင္းျပီး အဲ့ဒီ ရံုးမွာ ရွိတဲ့ team တစ္ခုကို တာ၀န္ယူဖို ့တာ၀န္ေပးျခင္းခဲ့ရတယ္။ ကိုယ့္ရဲ  ့ leadership အတြက္ တကယ့္ကို အစမ္းသပ္ခံရမယ့္ ကာလပါပဲ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ မွာ အမွားအယြင္း ရွိခဲ့လို ့ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ  ့ career ကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္ေလ။ မသြားခင္ ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာက ပဲ ၀တၳဳ စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ ဖတ္ဖို ့ဆိုျပီးေပးလိုက္တယ္။ ေဟာင္းလွပါျပီ။ စာအုပ္ေလးက။ အခု နာမည္ေတာင္ ေမ့သြားျပီ။ ဦးႏု လက္ထပ္က ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ျပည္တြင္း စစ္ကို ေနာက္ခံျပဳျပီးေရးထားတာ။ ဇာတ္ေကာင္ က တပ္ရင္းမွဴး အရာရွိတစ္ေယာက္။ တစ္အုပ္လံုးက စစ္ပြဲေတြၾကီးပဲ။ ဆရာ ဘာလို ့ငါ့ကို ဒီစာအုပ္ဖတ္ခိုင္းလဲ အဲ့ဒီတုန္းက မသိခဲ့ရပါဘူး။ ျပီးေအာင္ လည္း မဖတ္ျဖစ္ဘူး။ အလုပ္ အသစ္မွာ team member အသစ္ေတြနဲ ့ challenges အသစ္ေတြနဲ ့ေပါ ့။ ေတာ္တာ္လည္း ရုန္းကန္ခဲ့ရပါတယ္။ မွားခဲ့တာေတြလဲ ရွိခဲ့တယ္။ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါပဲ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က်မွ ဆရာေအာင္ထြန္းသက္ရဲ  ့ leadership စာအုပ္ ေတြလည္း ၀ယ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာက ရန္ကုန္ကေန ကြ်န္ေတာ့္ ရံုးကို လာတိုင္း leadership နဲ ့ပက္သက္တဲ့ ဖတ္စရာေလးေတြ ေပးသြားခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီလိုနဲ ့ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါမွာ leadership ဆိုတာကို နားလည္လာတယ္။ ျပီးေတာ့ ဆရာေပးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေလး ရဲ  ့ ေပးခ်င္တဲ့ message ကိုလည္း နားလည္မိလာတယ္။ အဲ့ဒီက နားလည္လာတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ ့လဲ တျခား အလုပ္ေတြမွာ ဆက္လက္ က်င့္သံုးခဲ့တယ္။ Team ေတြကို ဦးေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ multi-cultural team ေတြကို ပါဦးေဆာင္လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြလည္း အသစ္ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မွဳ အရည္အခ်င္းေတြကေတာ့
၁။ အနစ္နာခံဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။
Leader ဆိုတာ အစစ အရာရာ အနစ္နာခံရပါမယ္။ ဥပမာ အရမ္း အလုပ္မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ထမင္းေတာင္ ေနာက္ဆံုးမွ စားသင့္ယင္ စားရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ  ့ လိုအပ္ခ်က္ကို ဦးစားေပးလို ့မရေတာ့ပါဘူး။ ၾကာသပေတးေန ့မွာ ရံုးပိတ္ရက္ရွိလို ့ေသာၾကာေန ့မ်ိဳး ကို ခြင့္ယူခ်င္ၾကတယ္။ leader အေနနဲ ့လည္း ခြင့္ယူခ်င္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကေတာ့ ခြင့္ယူမယ္။ team member ေတြ ရံုးလာ အလုပ္လုပ္လို ့မရပါဘူး။ အားလံုး ညွိႏွိဳင္းရမယ္။ leader အေနနဲ ့အနစ္နာခံယင္ ခံရပါမယ္။ ဒါက ဥပမာ ေပးတာပါ။ ဒီထက္ၾကီးမားတဲ့ အရာေတြ မွာလည္း အနစ္နာခံရပါမယ္။
၂။ စကားမ်ားမ်ား ေျပာျခင္းထက္ မ်ားမ်ား နားေထာင္ေပးဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။
အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ team member ေတြ အေနနဲ ့သူတို ့အခက္အခဲေတြကို ေျပာျပ ခ်င္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ ေသခ်ာ နားေထာင္ေပးဖို ့လိုပါတယ္။ နားေထာင္ေပးရံုပဲ မရပါဘူး။ နားလည္ ေပးႏိုင္ရမယ္။ ေျဖရွင္ေပးႏိုင္ရပါမယ္။ ကိုယ္ကၾကီးပဲ ေျပာလို ့မရပါဘူး။ ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာလည္း သူ ့ေနရာမွာ ၀င္ျပီး ကိုယ္ခ်င္းစာ စိတ္နဲ ့ေျဖရွင္းရပါမယ္။
၃။ team member ေတြ အားလံုးကို နားလည္ေပးႏိုင္ရပါမယ္။
Team member ေတြထဲမွာ ဘယ္သူက ကေလးအငယ္ ရွိလို ့ရံုးေစာေစာျပန္ရတာ၊ ဘယ္သူကေတာ့ အိမ္ေ၀းလို ့မလာႏိုင္တာ၊ အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြ က အစ နားလည္ေပးဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ နားလည္ ရံုတင္မကပါဘူး။ အဲ့ဒီနားလည္ထားတာေတြကို အေျခခံျပီး တာ၀န္ေပးတဲ့အခါမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို ့လိုပါတယ္။ ဥပမာ ကေလးအငယ္ ရွိတဲ့ team member ကိုိိ မနက္ေစာေစာ ခဏခဏလာခိုင္းတာမ်ိဳး ေတြကို မလုပ္မိေအာင္ သတိထားရပါမယ္။
၄။ Team member ေတြရဲ  ့ေအာင္ျမင္မွဳေတြကို အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။
ကိုယ့္ ရဲ  ့ team member ေတြက တာ၀န္ေတြကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့အခါမွာ အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အသိအမွတ္ ျပဳရံုမကပဲ အထက္လူၾကီးေတြကိုလည္း အခါအခြင့္သင့္ယင္ သင့္သလို ေျပာေပးပါ။ ခ်ီးက်ဴးစကား ဆိုေပးပါ။
ကြ်န္ေတာ္ဆို ခဏခဏ ဟာသသေဘာ ေျပာေလ ့ရွိပါတယ္။ တစ္ခု ဆူျပီးယင္ ဆယ္ခါ ခ်ီးက်ဴးစကားေျပာမယ္ ဆိုျပီး ေျပာေလ ့ရွိပါတယ္။ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ အေသးစိပ္ အေၾကာင္းအရာေလးေတြက အစ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖို ့လိုပါတယ္။
၅။ ညီမွ် မွဳ ရွိပါေစ။
Team member မ်ား အားလံုးအေပၚမွာ ညီညီမွ်မွ် ရွိရပါမယ္။ တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ မ်က္ႏွာသာ ေပးျပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ကို ဆဲဆိုေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ရပါ။
၆။ သူတို ့ရဲ ့ေနာက္မွာ သင္ရွိေနတယ္ဆိုတာကို အျမဲ ယံုၾကည္ေနပါေစ။
Leader တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ကိုယ့္ရဲ ့ team member ေတြကို အခြင့္အေရးေပးျပီး ေရွ  ့ထြက္ခိုင္းရမယ့္ အခ်ိန္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့လိုထြက္ခိုင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ မင္း အမွား မင္းတာ၀န္ယူ လုပ္လို ့မရပါဘူး။ သူတို ့အမွား လုပ္မိခဲ့ယင္ leader အေနနဲ ့ေရွ ့ထြက္ျပီး ကိုယ့္ team member နဲ ့တူတူ အမွားအတြက္ တာ၀န္ယူသင့္တယ္။ အေထာက္အပံ့ေပးသင့္တယ္။
၇။ သင့္ရဲ  ့တိုးတက္မွဳထက္ team member ေတြရဲ  ့တိုးတက္မွဳကို ဦးစားေပးပါ။
Leader ေကာင္းတစ္ေယာက္ဆိုတာ သင့္ team member ေတြ ကို တိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရမွာပါ။ သူတို ့အေနနဲ ့ရာထူးရာခံအရေရာ၊ ကြ်မ္းက်င္မွဳအရေရာ တိုးတက္လာဖို ့ကို ကိုယ္က ဦးေဆာင္ လုပ္ေပးရပါမယ္။ အခြင့္အေရးေပၚလာတာနဲ ့ team member ေတြအတြက္ အဓိကထား စဥ္းစားေပးရမယ္။
၈။ အမွားကို ၀န္ခံပါ။
သင့္အေနနဲ ့အေကာင္းဆံုး လုပ္တဲ့ၾကားက တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ့္ရဲ  ့ team member ေတြအေပၚအမွားလုပ္မိတာ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာလည္း ၀န္ခံ ရမွာ မရွက္ပါနဲ ့။ မေၾကာက္ပါနဲ ့ ။ ေတာင္းပန္စရာ ရွိေတာင္းပန္လိုက္ပါ။
ဒါေတြကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ထားျပီး အခုထိလည္း က်င့္သံုးေနခဲ့တဲ့ leadership သေဘာတရားေလးေတြပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ့အေနနဲ ့စာအုပ္ေတြ ဖတ္ျပီး က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ Theory ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ Theory ေတြ ဖတ္ျပီး ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ ့က်င့္သံုးၾကည့္ခဲ့တာေတြပါ။
Leadership style ၃ မ်ိဳးအေၾကာင္းၾကားဖူးၾကမွာပါ။ Autocratic leadership ရယ္၊ Democratic leadership ရယ္၊ Laissez-faireLeader ဆိုတဲ့ Leadership ရယ္ဆိုျပီး။
Autocratic ကေတာ့ leader က အားလံုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားမယ္။ အမိန္ ့ေပးမယ္။ team member ေတြက အကုန္လိုက္လုပ္ရတာမ်ိဳးေပါ့။
Democratic ကေတာ့ တစ္ခုခု ေဆြးေႏြးယင္ team member ေတြလည္းပါမယ္။ အားလံုးတိုင္ပင္ၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုေတာ့ leader က ခ်တာေပါ့။
Laissez-faire ကေတာ့ team member ေတြကို အားလံုးဆံုးျဖတ္ခိုင္းမယ္။ ဒါေပမယ့္ team member ေတြ ဆံုးျဖတ္လိုက္လို ့မွားသြားယင္ေတာ့ leader က တာ၀န္ယူရတာေပါ့။
အျငင္းအခံုေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါ။ ဘယ္ စတိုင္ကေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဘယ္ စတိုင္ကေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။
ကြ်န္ေတာ့္ အေနနဲ ့ကေတာ့ အခ်ိန္အခါ၊ အေျခအေနကို လိုက္ျပီး အဲ့ဒီ ၃ မ်ိဳးစလံုးကို သင့္ေတာ္ေအာင္ အသံုးျပဳပါတယ္။
Autocratic leadership မ်ိဳးကိုဘယ္လို အခ်ိန္မွာ သံုးလဲဆိုေတာ့ Quality နဲ ့သက္ဆိုင္လာယင္ သံုးသင့္သံုးရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ အေနနဲ ့ဆိုယင္ေတာ့ mobile clinic တစ္ခုကို ပိုးသတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ team member ေတြ အေပၚညွာလို ့မရေတာ့ပါဘူး။ Quality ကုိ စိတ္ခ်ရေအာင္ Autocratic leadership သံုးယင္ သံုးရေတာ့မယ္။ ပုိးသတ္တဲ့အခ်ိန္ မိနစ္ ၂၀ ထားမယ္ ဆိုယင္ မိနစ္ ၂၀ အတိ ထားရမယ္။ ေလ်ာ့လို ့မရဘူး။ မဟုတ္ယင္ လူနာေတြ ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့။ အဲ့လိုမ်ိဳးပဲ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ ့ပက္သက္လာတဲ့အခါ မွာ Autocratic leadership ကို သံုးရပါတယ္။ အေပ်ာက္အရွမရွိေအာင္၊ အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ ပါ။
Democratic leadership ကို က်ေတာ့ ဘယ္မွာသံုးလဲဆိုေတာ့ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာသံုးပါတယ္။ ေခါင္း တစ္လံုးနဲ ့စဥ္းစားတာထက္ အမ်ားၾကီးနဲ ့စဥ္းစားတာ ပိုျပီး ထိေရာက္တာကိုး။ ဥပမာ အခမ္းအနား တစ္ခု လုပ္မယ္ဆိုယင္ ဘယ္မွာ လုပ္မလဲ။ အၾကံဥာဏ္ေတြ ရယူတယ္။တိုင္ပင္ၾကတယ္။ အားလံုးသေဘာတူတဲ့ ေနရာကိုေရြးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့လို ေရြးဖို ့အတြက္ leader ဆီမွာေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိဖို ့လိုတယ္။ အားလံုးသေဘာတူလို ့ေရြးလိုက္တာထက္ အေျခအေနအားလံုးနဲ ့အဆင္ေျပလို ့ေရြးလိုက္တာမ်ိဳးျဖစ္သင့္ပါတယ္။
Laissez-faire ကိုေတာ့ team member ေတြ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ ့အၾကံဳ၊ ဆံုးျဖတ္မွဳေတြ တိုးတက္ဖို ့အတြက္ ဆုိယင္ သံုးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တာ၀န္ေတြကို လႊဲေပးတာေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ လႊဲေပးျပီးယင္ ျပီးျပီလို ့ေျပာလို ့မရပါဘူး။ သူတို ့နဲ တူတူ တြဲလုပ္ဖို ့လိုပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို ့ကို ဦးေဆာင္ခိုင္းမယ္။ ကိုယ္က သူတို ့ခိုင္းတာလုိက္လုပ္သင့္ လုပ္မယ္။ ေနာက္တစ္ခု အေရးၾကီးတာကေတာ့ သူတို ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားခဲ့လို ့ရွိယင္ မိမိကပါ ၀င္ျပီးတာ၀န္ယူေပးရပါမယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ တာ၀န္မေပးခင္ သိဖို ့က တာ၀န္ေပးခံရမယ့္သူအေနနဲ ့ေပးမယ့္ တာ၀န္ကို လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိရဲ ့ လား အယင္ ေလ့လာရပါမယ္။ မရွိပါက ဘယ္လို ရွိေအာင္ လုပ္ေပးမလဲ စဥ္းစားေပးရမယ္။ ပံ့ပိုးေပးရမယ္။ ဥပမာ ကားမေမာင္းတတ္တဲ့သူ ကို ကားေမာင္းခိုင္းလို ့ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ တိုက္ယင္ ကိုယ္တာ၀န္ယူမယ္လို ့လည္း လုပ္လို ့မရဘူးေလ။
အေရးအၾကီးဆံုးကေတာ့ Leadership role ဆိုတာ အတင္း လုပ္ယူလို ့မရပါဘူး။ မိမိ လုပ္ေဆာင္မွဳ ေပၚမူတည္ျပီး ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ အခ်ိဳ ့အခ်ိဳ ့ေသာ သူေတြက ရာထူးတစ္ခု ရလာခဲ့လို ့ရွိယင္ ကိုယ့္ရဲ  ့ Role ကို အတင္းဆြဲတင္တာေတြ ေတြ ့ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ အစမွာေကာင္းႏိုင္ေပမယ့္ ေရရွည္မွာ နာမည္ေကာင္း မက်န္ႏိုင္ပါဘူး။  အဲ့ဒီအခါ ဆိုယင္ေတာ့ Leader ေကာင္းတစ္ေယာက္လဲ မျဖစ္လာႏိုင္ပါဘူး။
ကဲ…ေရးတာလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားသြားျပီ။ ဒါေတြကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မွဳဆိုင္ရာ အေတြ ့အၾကံဳေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေန ့မွ LinkedIn က နာမည္ၾကီးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မွဳအေျခခံအေၾကာင္းေလးေတြကို ဘာသာျပန္ပါဦးမယ္။
ဒီေဆာင္းပါးေလးကေနပဲ ကြ်န္ေတာ္ကို ဒီလို ကိုယ္ေတြ ့ leadership ေဆာင္းပါေလးတစ္ခု ေရးတတ္ဖို ့leadership အေတြ ့အၾကံဳ ေကာင္းေတြ ရရွိေအာင္ အတြက္ အျမဲတေစသင္ၾကား ပံ့ပိုးေပးခဲ့တဲ ့ကြ်န္ေတာ့္ရဲ  ့ ဆရာသမား အားလံုးကို အရိုအေသျပဳလုိက္ပါတယ္။

ကိုဟိန္း (Prospect Myanmar)


No comments