Customer Service (ေဖာက္သည္မ်ားအား ၀န္ေဆာင္မႈေပးျခင္း)
Customer Service အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ားကို ကိုဇင္ၿဖိဳးပိုင္မွ ေရးသားတင္ျပေပးထားပါတယ္.။ (3 Mins Read)
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ (Customer) အရည္အတြက္ မ်ားစြာပို္င္ဆုိင္ေနျခင္းလုိ႔လည္း ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ကမၻာ႔ရဲ႕ Customer သီအုိရီတစ္ခုကေတာ့ (No Customer = No Business) ပါပဲ၊ ေဖာက္သည္ေတြသာ မရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ စီးပြားေရးဆုိတာလည္း မရွိပါဘူးတဲ့။ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ သန္းၾကြယ္သူေဌး Alibaba ဂ်က္မရဲ႕ (10 Rules for Success) ရဲ႕ စီးပြားေရးမွာ သူဦးစားေပးတာေတြက ပထမဆုံး Customer၊ ဒုတိတယက Staff ၊ တတိယက Shareholder ဆုိၿပီး (ပထမဆုံးဦးစားေပးတာက) Customer ျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။
အားလုံးေသာ Customer တုိင္းဟာ Value ဆုိတဲ့ (တန္ဖုိးတရား) ကုိေရွ႕ရႈတက္ၾကပါတယ္။ သေဘာတရားမွာေတာ့ Value = Benefit / Cost ပါပဲ၊ သူတုိ႔ေပးလုိက္တဲ့ ကုန္က်စရိတ္-အခ်ိန္ထက္စာရင္၊ ျပန္ရလုိက္တဲ့ တန္ဖုိး-အရည္အေသြးက ပုိေကာင္းေနရင္ေတာ့ Customer Satisfy (ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈ) ဆုိတာ ျဖစ္လာပါတယ္၊ Customer Satisfy စိတ္ေက်နပ္တဲ့၀ယ္ယူသူတုိင္းဟာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ၿပီးဆက္သြယ္တက္ၾကသလုိ၊ Dissatisfy စိတ္ေက်နပ္မႈမရခဲ့ရင္ေတာ့ တခါသာ ခ်ိတ္ဆက္-ဆက္ဆံ သြားမွာျဖစ္ၿပီး ေရရွည္အတြက္ ေဖာက္သည္ ျဖစ္လာဖြယ္ေတာ့ မရွိႏုိင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္မႈဟာ အလြန္အေရးၾကီးတယ္ဆုိတာကုိ If your Service Poor, Customers will stop doing business, Not product Quality because of they Feel Poorly Treated ဆုိတဲ့သေဘာအတုိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္မႈဟာ အလြန္အေရးၾကီးတယ္ဆုိတာကုိ If your Service Poor, Customers will stop doing business, Not product Quality because of they Feel Poorly Treated ဆုိတဲ့သေဘာအတုိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းတုိင္းမွာ (3-C ဆုိတဲ့) မိမိရဲ႕ Company ကုမၸဏီ၊ မိမိရဲ႕ Competitor ျပိဳင္ဘက္၊ မိမိရဲ႕ Customer ဆုိၿပီး အဓိက အာရုံစုိက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေခတ္ျပိဳင္စီးပြားေရးျဖစ္လာတာနဲ႔ Customer ဆုိတာ (Value - တန္ဖုိးတရားပုိေပးႏုိင္တဲ့) ဘက္ကုိ ယုိင္လဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိက တန္ဖုိးပုိေပးရင္ မိမိဘက္မွာရွိၿပီး၊ Competitor က တန္ဖုိးပုိေပးရင္ အျပိဳင္ဘက္မွာရွိႏုိင္သြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးတစ္ခုမွာေတာ့ အဓိက အာရုံစုိက္ရမွာေတာ့ မိမိေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈကုိ အျမဲတမ္းေပးေနဖုိ႔လုိပါတယ္။
Customer ၀န္ေဆာင္မႈအတြက္ အလြယ္ကူဆုံးေသာ (I AM BUY) ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ျပခ်က္နဲ႔ ကုိးကားေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
I – Immediately Acknowledge (ေဖာက္သည္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
A – Anticipate and Ask (ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ လုိအပ္မႈကုိခန္႔မွန္းႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
M – Meet Expectations (ေဖာက္သည္ရဲ႕စိတ္ေက်နပ္မႈကုိ ၀န္ေဆာင္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္)
B – Be Friendly (ေဖာက္သည္ေတြကုိ ေႏြးေထြးရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံေပးမႈရွိဖုိ႔လုိပါတယ္)
U – Thank U, (ေဖာက္သည္ေတြကုိ ေက်းဇူးတင္တဲ့ အျပဳအမူ အျမဲျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
Y – Say Yes (အဆင္ေျပမႈအသြင္ ဟုတ္ကဲ့ေစေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳး ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္)။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ နယ္အသီးသီးမွာရွိၾကတဲ့ Customer ေတြနဲ႔ Client ေတြကုိ ဒီေရးသားမႈနဲ႔အတူ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိၾကတဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈလုပ္ငန္းေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ Customer ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကုိ မွ်ေ၀ေဖာ္ျပေပးရင္း ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုမ်ားအျဖစ္သုိ႔ ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔.....
Zin Phyo Paing (Future Myanmar)
www.myanmarleaders.com
Post a Comment